خلوت حریری ناز

ممنون که هستی خدا

خلوت حریری ناز

ممنون که هستی خدا

شاهین کلانتری، مدرسه نویسندگی



وبسایت شاهین کلانتری یکی از بهترین ها  مکان ها برای من، تو فضای مجازی هست،  گاهی ساعت ها مشغول گشت و گذار تو کوچه پس کوچه های شگفت انگیزش هستم، تو این تایم نه احساس خستگی میکنم نه احساس به بطالت گذراندن وقت. سرشار از تازگی هاست، نوشته های روان، جالب و بی نظیرش حس نوشتن را به شدت  در من تقویت  و تزریق می کند.گاهی به کشور کلمه ها،  گاه به هزارتویی شگفت انگیز تشبیه و تعبیرش کرده ام. 

و امروز تحت تاثیر این مطلب هستم و مجدد مطالعه کتاب کیمیاگر پائولو را شروع کردم.

شاهین کلانتری:

"نمی‌دانم این جمله را چه کسی گفته؛ گوشۀ یکی از دفترچه‌هایم به چشمم خورد:

به‌غیراز کسب دانش، هیچ راهبردی برای رسیدن به موفقیت‌های قابل‌توجه وجود ندارد.

با بررسی موفقیت‌های بسیاری از افراد و جوامع توسعه‌یافته صحت این موضوع اثبات می‌شود.

کسب دانش، با فرهنگ مکتوب گره خورده؛ و بنابراین هرگز نمی‌توانیم به بهانۀ عملگرایی از مطالعه کردن و آموختن بکاهیم.

به عبارت دیگر خواندن، عمل کردن است. بر این باورم که اگر کتاب خوب را، خوب بخوانیم، خواه‌ناخواه تأثیر آن به‌سرعت در حرف و عمل ما آشکار می‌شود.

۲

می‌دانم که باید برای خواندن بعضی کتاب‌ها وقت جدی‌تری بگذارم. اما چرا کتاب‌های نیمۀ کارۀ بسیاری دارم؟ چرا نمی‌توانم بسیاری از کتاب‌ها را دوباره و چندباره بخوانم؟

مسئله من اهمال‌کاری و موبایل‌زدگی و غیره نیست، که هم تمرکز و پشتکار زیادی دارم و هم شاخ موبایل را شکسته‌ام.

موضوع اضطراب انتخاب است: برگزیدن یک کتاب از میان صدها کتابی که گمان می‌کنم حتماً باید بخوانم.

حکماً می‌خواهید به اولویت‌بندی و … اشاره کنید. اما نه، موضوع به این سادگی‌ها نیست. دشواری قضیه در اولویت دادن به اولویت‌هاست.

باری، در حال حاضر دست‌کم سی جلد کتاب روی میز من هست که از آزمون اولویت دادن به اولویت‌ها هم گذشته‌اند. از هرکدام هم چندصفحه‌ای خوانده‌ام. اما ادامۀ خوانش هم‌زمان سی کتاب، و تنش روزانۀ انتخاب بین این سی کتاب، احتمالاً به‌زودی مرا از رده خارج می‌کند!

چاره؟ عجالتاً به سیاق همساده‌های بی‌اعصاب! سه تا کتاب را برای این هفته گذاشته‌ام کنارم و روی دیوار اتاق هم نوشته‌ام:

لعنت بر پدر و مادر کسی که این کتاب‌ها را تا آخر هفته نخواند"

شاهین کلانتری