خلوت حریری ناز

ممنون که هستی خدا

خلوت حریری ناز

ممنون که هستی خدا

خاله دستمال میخری؟!

#کودکان_کار

#بزرگ_مردان_کوچک



یک شبی خوابی مرا بیدار کرد

خواب بودم، "هو" مرا هوشیار کرد

 

بر سر هر چهار راه زندگی

در کمال خفت و شرمندگی

می فروختم طاعتم را با ریا

دلخوش لطف و نگاه کبریا

 

ناگهان....

ناگهان یک خودرویی از نور رسید

وای خدا بود...

ابروانش هم سپید!

 

نرم زدم بر شیشه اش

ای خدا! یکدم نگه دار وُ نمازم را بخر

پینه پیشانی وُ سجاده ام؛ روزه ام؛ راز و نیازم را بخر

 

شیشه اش پایین نمی آمد خدا

التماسش کردم وُ ای خدا وُ یا خدا

 

با نهیبی شیشه را پایین کشید

چشم هایم غیرِ قهر چیزی ندید

 

دور شو عابد پر مدعا!

جسم و جانت، بسته به شرک و ریا

 

یادت از روزی بیاید...

کودکی خشکیده لب؛ پابرهنه؛ با دلی پر حسرت و اندوه و تب

: خاله دستمال می خری؟!

چند روزی ست نان نخوردم خاله جان

خاله از درد نداری نا ندارم

ساق هایم! ساق هایم! آااه گز گز می کنند

نانجیبی سیلی ام زد

گوش هایم! گوش هایم! آااه وز وز می کنند

خاله تب دارد تنم

خاله بابایی ندارم خاله جان!

 

یادت آمد؟!!!

فکر این بودی نمازت دیر شده

فکر نکردی زیر این گردون گرد

طفل خُردی در میان دردهایش، پیر شده

 

شیشه ات پایین نیامد!

بی تفاوت رد شدی

 

درد دل داشت؛ درد ساق و درد نان

بر نداشتی دردی وُ

از روی پایش رد شدی

نامهربان!!

 

تا رسیدی مسجد وُ

فکر پینه بستن پیشانی وُ

در میان حمد و سوره فکر نان و سفره وُ....

 

فکر تو تا هر کجا می خواست؛ دور شد

از من و از طاعت و از رکن و دین هم دور شد

 

این نماز و روزه، بی انسانیت

بدتر از هر کفر و نافرمانی ات

 

بغض گلویم را فشرد

ای خدا، بس کن که من شرمنده ام

تو خدایی و کنون من بنده ام

گر خطا کردم ببخش و عفو کن

من ریاکار... اشتباهم محو کن

 

حال می فهمم که من آلوده ام

ناسپاسی و ریا شالوده ام

تو ببخش و......

 

تا به خود من آمدم ...او دور شد

بد شکست پای دلم

حس و غرورم کور شد.

 

خواب بودم او مرا بیدار کرد

گیج بودم او مرا هوشیار کرد

 

اشک هایم،

اشک هایم...

آااه دستمالم کجاست؟!!

 

می زند بر شیشه نم نم مثل باران

: خاله دستمال می خری؟!!

: میخرم دردت به جانم میخرم

دردهایت؛ غصه هایت؛ رنج هایت میخرم.

 

تقدیم به کودکان یتیم کار، تقدیم به بزرگ مردان کوچک کار.

فرا رسیدن ایام سوگواری یتیم نواز عالم، مولای متقیان حضرت علی (ع) بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد.



#فرحناز_هرندی_صبور